Hogyan válassz témát és stratégiát, és állítsd össze úgy a könyvedet a nulladik naptól kezdve, hogy átírja nemcsak a Te, de tízezrek életét?
9 sikerkönyvet írtam, ami több, mint 160 000 példányszámban kelt el, dolgoztam népszerű írók kommunikációján, mi több számtalan könyv megszületésében segítettem szolgáltatókat 2017 óta. Mutatom hogyan.
A könyv 2024. augusztus 29. a Líra előrendelési listájának 4. helyén áll:
Mit szólnál ahhoz, ha végre kristálytiszta lenne hogy hogyan születik egy sikerkönyv, lazán megírnád, és az utóéletét is úgy menedzselnéd, mint azok a bestseller szerzők,
akiknek Te is falod a könyveit?
Szeretettel köszöntelek,
Oravecz Nóri vagyok.
9 bestsellert jegyeznek a nevem alatt (plusz egyet, mint az ország első self-publishing bestsellere), ami több, mint 160 000 példányban kelt el. A könyveim kapcsán szinte minden létező médium foglalkozott velem és a munkásságommal, hazai hírességek is szerepeltek (és szerepelnek a mai napig) az olvasóim között. A könyveim sorra járták meg a sikerlistákat (az előrendelési sikerlistákat is), az első könyvem az Aranykönyv szavazás Szórakoztató irodalmi kategóriájának TOP 10-es listáján olyan szerzők könyvei között szerepelt, mint Frei Tamás vagy Fejős Éva.
A közösségi média és az országjáró turnéim segítségével egy egészen különleges közösséget és olvasótábort kovácsoltam össze az évek során. Volt szerencsém Londonban, Berlinben, Münchenben és New Yorkban is találkozni az olvasóimmal.
A könyveim átírták az életemet, a világkörüli tanulmányútjaim során olyan világsztárokkal készíthettem exkluzív interjúkat, mint Penn Badgley, Philip Zimbardo, Joseph Gordon-Levitt, vagy épp Jake Paul.
A könyveim olyan kapukat nyitottak ki előttem - és nyitnak a mai napig-, amikről 15 éve még álmodni sem mertem volna.
Bele sem merek gondolni, hogy mennyivel egyszerűbb lett volna az élet, ha valaki végignavigálta volna az első könyvem megszületését 2012-ben...
Az nem volt kérdés, hogy kiadóra van szükségem, ám az odáig vezető majd 1 éves út maga volt a hullámvasút. Mondta az ország egyik legnagyobb kiadójának vezetője, hogy nekem soha nem jelenik meg itthon könyvem, volt kiadó, aki azt mondta, bevállalja, de mivel friss szerző vagyok, valószínű, hogy bukni fognak, dehát buktak többet is, más meg mielőtt kiadhatott volna anyagi csődbe ment.
Végül egy év után, a végkimerülés közelében teljesen véletlenül megismertem valakit, aki közölte, hogy ismeri a Libri egyik kiadóvezetőjét, és szerinte nekünk találkoznunk kellene. Kézzel-lábbal ellenkeztem, mert szentül meg voltam győződve arról, hogyha ők is nemet mondanak, egy életre le kell tennem arról, hogy kimegy a könyvem. Az ismerős nem hallgatott rám, mégis bemutatott nekik.
Szerencsés vagyok, ugyanis a Libri lett a könyveim kiadója, így olyan legendás szerkesztőkkel dolgoztam, akiktől nagyon sokat tanultam arról, hogy mitől működik egy könyv.
Az első könyvem átírta az életemet, 8 másik követte. Mindegyik könyv egy picit másképp mutatta meg, hogy mennyivel több van bennük, mint amit addig gondoltam volna. Amikor pedig végre megértettem, hogy mennyi kaput képes megnyitni egy könyv, na meg világossá vált, hogy hogyan képes eljuttatni azokhoz, akiktől mindig is szerettem volna tanulni.. Akkor egy teljesen új világ tárult fel előttem. Örökre hálás leszek a könyveimnek, ugyanis ők tanítottak a legtöbbet a bennük rejlő lehetőségekről.
Ma már rengeteg mód van arra, hogy a könyved napvilágot lásson. A legtöbben már nem kiadókban gondolkoznak, hanem alternatív megoldásokban, szerzői kiadásban, és így tovább.
Lehetőség van bőven, a hangsúly inkább azon van, hogy ki tudsz-e alakítani egy olvasóbázist, és képes vagy-e hype-ot generálni a mondandód köré, és el tudod-e érni, hogy nálad is jobban szeressék a könyved, hiszen olyannyira megérinted az életüket, hogy akarva akaratlanul egy olyan "PR gépezetté" válnak, amit nincs pénz, amivel megfizethetnél.
Egy dologban megegyezhetünk: ma már szinte senkinek sem okoz gondot a tartalomgyártás. Magyarul (legalábbis az énmárkaépítők visszajelzései alapján) "mindenki tud írni". Az már más kérdés, hogy nem mindenki tudja eladni azt, amit leírt.
Miért szeretnél könyvet írni?
"Segíteni szeretnék vele."
"A membership programom (illetve egyéb programom) népszerűsítésére használnám."
"Kiegészítené a munkásságomat, támogatná az ügyfélszerzést."
"Bevételnek sem utolsó."
"A könyv a legjobb névjegykártya."
"Kutatómunkát végezhetek és válaszokat kaphatok a kérdéseimre."
"Lehetőségeket teremthetnék vele."
"Médiamegjelenéseket tudnék generálni vele."
"Kapcsolatépítésnél könnyíti a munkámat, hitelességet épít, érdekessé tesz."
"Nagyobb az esély arra, hogy felfigyeljenek a munkásságomra."
"A módszertanom népszerűsítésére használnám."
"Multiknak, cégeknek adnám el előadások mellé, workshopokat, tanfolyamokat építenék rá."
Dr. Berczik Krisztina, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, sématerapeuta és kiképző kognitív viselkedésterapeuta
"Rendszerben és jól felépített struktúrában gondolkozol és mutatod be a témát. Nagyon tetszik a pragmatikus és számomra újszerű szemléleted, ahogy megközelíted a könyvírást. A könyv egy rendszer részévé válik így, túlmutat önmagán, és szuper, ahogy bemutatod, hogy mi mindent lehet még rá felépíteni. A kurzusod feloldja azt a misztikumot, ami egy bestsellert övez, és ami eddig nehezítette számomra azt, hogy belevágjak a könyvírásba. Nagyon hasznosak és jól használhatóak a könyv struktúrájával, megírásával kapcsolatos gyakorlati tanácsaid és segédanyagaid. Tervezem, hogy még a nyáron komolyabban el is kezdek a könyvvel foglalkozni."
Kevesebb, mint egy évvel később ezt az emailt kaptam Krisztinától:
Ismerős? 🤔
Meg akarod írni a könyvedet, de visszatartod magad..
A folyamat túl bonyolultnak tűnik, úgyhogy inkább bele sem kezdesz..
Túl sok a tartalom, és azt sem tudod hogyan rendszerezd, úgyhogy inkább hagyod az egészet..
Nem tudod, hogyan add el a könyvet, vagy használd arra, hogy elérd a céljaidat.
Próbáltad a kiadói vonalat, de vagy nem is válaszoltak, vagy elutasítottak.
Adtál már ki könyvet a múltban, de a teljes folyamat több stresszel járt, mint bármi más.
Már adtál ki könyvet, esetleg rendszeresen posztolsz online, de az eredmény elkeserítő, és ez elveszi a kedvedet az egésztől..
Tarts velem,
és végre érteni fogod,
hogyan születnek azok a könyvek,
amikről mindenki beszél.
Az elmúlt 6 évben több száz vállalkozót, tartalomgyártót, kreatívot segítettem hozzá ahhoz, hogy elmondhassák a történeteiket, hogy megoszthassák azt, amit csak ők tudnak megosztani. Közülük többen a könyv formátumot választották. Többségük soha nem írt könyvet, és az egykori könyvírás kurzusom (már nem elérhető), illetve a közös munka során írták meg az első könyvüket.
A mesterkurzus során lépésről-lépésre végigvezetlek azokon a főbb stádiumokon, amikre célszerű kifejezetten nagy figyelmet fordítanod, ha szeretnéd, hogy a könyved el is jusson az emberekhez.
Választ kapsz végre a következő kérdésekre:
Hogyan válassz olyan témát, ami mellett nem lehet elmenni? Hogyan tedd eladhatóvá?
Hogyan mélyülj el a témádban? Miért fontos a kutatás? És hogyan kezdj neki akár már ma?
Mit jelent a "két lépéssel előre" stratégia és miért fogsz profitálni belőle?
Hogyan tudod kitágítani a könyved utóéletét és egy birodalmat építeni köré?
Rendszerezés és struktúra: hogyan ne vessz el az anyagok között? Hogyan írhatsz egy olyan könyvet, ami teljes, kerek, egész?
Milyen fázisokból áll a folyamat? Hogyan kommunikáld a könyvedet az első naptól kezdve? Miért célszerű előmelegíteni a közönségedet, és hogyan változik és alkalmazkodik a kommunikációd az aktuális fázishoz mérten?
Kiadás, könyvmarketing és sales: alternatív lehetőségek a kiadásra, hányféleképpen használhatsz egy könyvet, és hogyan értékesítsd? Hogyan állítsd össze a(z organikus) kampánykommunikációd?
Pirner Alma, Absolutley Woman alapító
"Legújabb könyvem megírásának alapját is Nóri könyvírás kurzusa inspirálta. Sokat tanultam tőle arról, hogyan kell felépíteni egy jó könyvet anélkül, hogy megijednénk a feladattól, vagy kicsúszna a kezünkből az irányítás."
Kinek szól a program?
Tanácsadóknak, szolgáltatóknak, segítőknek -
bárkinek, aki megosztaná azt, amit tud.
Ismerős?
"Csak azt tudom, hogy egyszer megírom a könyvemet!"
"Tervben van, de még nem tartok ott szakmailag"
"Pont most írom a könyvem!"
"Már írtam könyvet, szeretnék is még, és szeretném több emberhez eljuttatni."
Én "csak" ekönyvben gondolkodom, de szeretném profin megcsinálni.
Goodwill Barbara
"Amikor elkezdtem írni a könyvemet, titkon dédelgettem azt az álmot is, hogy egy kiadó esetleg meglátja benne(m) a fantáziát... A Nóri által megtanított struktúrának köszönhetem, hogy a kiadó elvárásait beteljesítette a könyvem, és ma már minden könyvesbolt polcán megtalálható.
Az írás folyamatát nagyban segítette, hogy pontosan tudtam, milyen lépésekre kell odafigyelnem, mi után minek kell következnie (na és persze, hogy miért), ha egyformán értékes, tartalmas, logikusan felépített és profi szakmai könyvet szeretnék kiadni a kezeim közül.
Amikor elküldtem a Líra csoportnak a kéziratot, nem az volt a kérdés, hogy kiadják-e, hanem hogy melyik kiadót választom a csoporton belül.
Hát azt hiszem többek között ezért az eredményért és a mindeközben megélhető lelki békéért éri meg egy kilencszeres bestseller író tanácsaira hallgatni a könyvírás kérdéseiben."
Többek között ezek a könyvek is a kurzusom alapján születtek:
Pirner Alma, Absolutely Woman alapító
Nőiesség mesterfokon
Goodwill Barbara, coach
Te is lehetsz időmilliomos anyuka
A kurzus során a következő 3 + 1 témán vezetlek végig:
A kurzus során 4 egymásra épülő mesterkurzussal várlak, a 4 mesterkurzus pedig egy jól bevált több stádiumból álló folyamaton visz végig, hogy pontosan tudd, mikor mire célszerű odafigyelned, hogy ne vessz el a teendők rengetegében. Logikus lépésekre bontva tudsz haladni ezen az úton, tervezhetően, könnyedén, úgy, mint a profik.
1. TÉMAVÁLASZTÁS ÉS KÖNYVMARKETING
Teljesen mindegy, hogy már megvan-e a témád, vagy nincs, olyan eszközöket adok a kezedbe, amik a témád olyan vetületeit hozzák a felszínre, hogy sokkal könnyebb dolgod lesz egy olyan könyvbe kezdeni, ami magáért beszél.
Szó lesz a folyamathoz szükséges mindsetről, arról, hogy mire helyezd a fókuszt, és hogyan ültesd úgy el a könyvedet úgy, hogy az elkövetkezendő években többféleképpen építse a bizniszed, és Téged, mint szakembert.
2. STRUKTÚRA, FELÉPÍTÉS, KUTATÁS
Biztosan megfigyelted már, hogy vannak könyvek, amiket le sem tudsz tenni, és vannak olyanok, amiket 10 oldal után leteszel, majd hetekig kerülgetsz. Ha velem tartasz, a Te könyved garantálom, hogy nem ilyen lesz.
Először is: szó lesz arról, hogy mitől működik az a típusú könyv, amit egy segítő, szolgáltató írhat. Ajánlok egy bevált struktúrát is, amit tesztelhetsz, alakíthatsz, ám amennyiben kipróbálod, egy olyan könyvet eredményez, amiről beszélni fognak az emberek. Szó lesz arról, hogy miért érdemes kutatni a témádban, ha mégis megtennéd, hogyan kezdhetsz neki, és hogyan döntsd el, hogy mennyit teszel a könyvbe magadból.
3. A KOMMUNIKÁCIÓ STÁDIUMAI ÉS STRATÉGIA MINDHEZ
A mesterkurzus során bemutatom azokat a fő stádiumokat, amit a kommunikációs stratégiád kialakításánál célszerű figyelembe venned. Továbbá minden stádium kapcsán szó lesz a stratégiáról, ami akár már a könyvírás folyamatában több hype-ot, felhajtást tud generálni, mint bármi más.
4. MEGJELENÉS, KIADÁS, STRATÉGIA ÉS SALES
Az egyik legizgalmasabb stádium. Érkezik a könyv, készül a landing, elindul a kampánykommunikáció.. Ok, de mégis hogyan láss neki? Egyébként is: milyen megjelenési formát válassz? Szó lesz arról, hogy a promóció számtalan alternatív verzióját hogyan használhatod, miért fontos a vidék (és a vidéki médiumok), hogyan navigáld az utad az offline és online kommunikációdban - és miért célszerű mindkettőt bevetni.
Így épül fel a program:
4 tematikus Mesterkurzus a témában
Segédanyagok: támogató sablonok, vonalvezetők, útmutatók elérhetőek a Kajabin (oktatási felület)
Hozzáférés: 2024. december 31-ig
Wéber Veronika, szertartásvezető (weralove.hu)
"Eddig is mondtam, hogy WOW VAGY! De most tényleg elkápráztattál.Több ismerősöm adott már ki könyvet, leginkább magánkiadásban, ez ügyben is sok beszélgetés van mögöttem, így sem jutottunk sehová. Egyetlen leütésre sem került sor azóta sem, mert mindig hiányzott valami kis mozaik. A recept! Amit nálad megkaptam.
Képzeld, a Struktúra mesterkurzus alapján meglett mindhárom könyvemhez a Venn-diagram, tudom már Mit? akarok, és megkaptam a választ arra is, hogy Miért pont én? Hiszen ez volt a legnagyobb elakadásom. Na meg a Hogyan? A pillérek meg a módszertan.
Mit fogsz tudni a kurzus végére:
Hogyan strukturáld a könyved?
Hogyan fogd meg a témádat úgy, hogy a könyved ealdja magát?
Milyen kommunikációs stádiumok léteznek a folyamat során, és mikor melyiket használd, és hogyan?
Kutatómunka kisokos: mire figyelj oda, és mitől lesz hasznos és hatékony az ezzel töltött időd?
Hogyan melegítsd elő a közönségedet a könyved érkezésére?
Landing segédlet és vonalvezető: javaslatok és vonalvezetők a sales oldaladhoz.
Könyvkiadás formái és alternatív lehetőségek: hogyan döntsd el, hogy melyik való Neked?
Könyvmarketing és startégia: hogyan válj a saját könyved (nyomulásmentes) profi marketingesévé?
Hogyan növelheted a könyved élettartamát? Mi mindent tudsz ráépteni, amivel növelheted az eladott példányok számát?
Sajtó és média: hogyan tedd fel magad a térképre?
Szintugrás a könyveddel: Milyen lehetőségeket adhat egy könyv?
Hogyan szervezd meg a könyved turnéját? Illetve eseményeket köré?
Gera-Király Anita, a Szépség-gyár alapítója
"A Bestseller Stratégia kurzus a kezdeti lelkesedéstől végigvisz a könyvírással kapcsolatos összes teendőn úgy, hogy közben szépen rendet rak fejben és íróasztalon, a végére pedig alig várod, hogy kezedben tarthasd a saját könyvedet!"
Vitaly Golomb, Accelerated Startup (San Francisco)
Próbáld ki, és ha nem tetszik, 14 napos 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállalok, amennyiben végignézel minden anyagot, feldolgozod a program tananyagát, és mégis azt érzed, egy szavát sem tudod használni. Ha mégsem vagy elégedett, írj egy üzenetet a 14. napig, és megnézem, hogy tudok-e segíteni. Ha még én sem tudok segíteni, kérdés nélkül visszautalom neked a program teljes díját a vásárlástól számított 14 napon belül.
Szabó Jucus
5 hozzávalós reggelik
5 hozzávalós vacsorák
Beck Laura
"A 7. lecke után szikrát hányt az agyam, annyira beindítja az emberi kreativitást! Egyszerűen szuper!"
GYIK
Már elvégeztem a Könyvírás kurzust a múltban. Attól még ajánlod a programot?
Regényt írok, nekem is hasznos?
Meddig érhetem el a tananyagot?
Mit jelent a pénzvisszafizetési garancia?
Át fogod nézni az anyagaimat?
Megoszthatom másokkal az itt tanultakat?
Megoszthatom a jegyzeteimet, az előadások diáit, a templateket online?
Árvai Nóra, Szakpszichológus és tanácsadó, Endoblog alapító
"Az első könyvemet írtam 10 éve a Medicina kiadónak, de akkor a kész könyvet vittem, nem felkérésre írtam. Utána még 6 könyvet született,elkapott a gépszíj. Nem gondoltam volna, hogy könyvírásba ki lehet égni. Sosem volt gond számomra a gondolataimat, mondanivalómat papírra vetni, de amikor a kedvenc kiadóm felkeresett, hogy írjak nekik arról, amiről csak szeretnék-minden író álma- viszont határidővel, deadline check-in pontokkal, akkor mégis új értelmet kapott a “majd holnap”.
Mindig volt mire fogni, kölyökkutya, phd, szakvizsga, sok a páciens… a napok meg futottak és a könyvből a munkacímen kívül semmi nem volt meg.
Ekkor hirdette Nóri a júliusi pályázatát, én a konzit akartam, mondván, 7 sikeres könyv megírása után minek végezzek el egy könyvírás kurzust. Egy érzés mégis a kurzus felé húzta a kezemet, és jaj, de jól tette!
Meghallgattam Nóri kurzusát és a befejezése után konkrétan 10 perccel már a laptop előtt ültem. 2 hét telt el, és megvan az első 3 fejezet.
Ebből könyv lesz megint, Nóri nélkül megmomdom őszintén, nem tudom, bele tudtam-e volna kezdeni, pedig ez a legfontosabb téma amiről valaha beszéltem."